Kijk samen met ons in de wereld van ontwerp en productie

295x205 clanek hradilovi

Ben je geïnteresseerd in het ontwikkelingsproces van het maken van een nieuwe bh?? Het is een lang en gecompliceerd pad van het eerste idee tot het eindproduct. Daarover en nog veel meer in een artikel van mevrouw en meneer Hradil, de eigenaren van LIPOELASTIC a.s., die hun knowhow over het maken van de nieuwe premium BH met ons deelden.

 

 


 

Ben je geïnteresseerd in het ontwikkelingsproces van het maken van een nieuwe bh?? Het is een lang en gecompliceerd pad van het eerste idee tot het eindproduct. Daarover en nog veel meer in een artikel van mevrouw en meneer Hradil, de eigenaren van LIPOELASTIC a.s., die hun knowhow over het maken van de nieuwe premium BH met ons deelden.

Inspiratie, technologie en fabricage vormen slechts een fractie van het hele proces van het creëren van een nieuw LIPOELASTIC®-kledingstuk. Laten we eens kijken naar de reis van een nieuwe bh voor vrouwen met borstimplantaten, de productie van een nieuw kledingstuk in het Tsjechische familiebedrijf.

 

 

1. HET IDEE

Het eerste en het fundamentele concept is het eerste Idee.

‘’ Het idee om de eerste sexy bh te maken voor vrouwen met borstimplantaten werd voornamelijk beïnvloed door mijn eigen ervaring. Ik herinner me de moeilijke overgang van postoperatieve beha naar normaal dagelijks ondergoed '', zegt Alena Hradilova.

De ervaring van patiënten na een borstoperatie was de voornaamste reden voor het idee om de nieuwe PI-premium te creëren.

2. ONTWERP EN TECHNOLOGIE

‘’ Onze materiaalkeuze en ontwerp is geïnspireerd op trends die te zien zijn op tentoonstellingen en exposities in Parijs, het hart van mode, luxe en elegantie, ’onthult mevrouw Hradilova. PI premium heeft een elegante kanten afwerking en gouden accessoires.

De keuze van technologie, verwerkingstechniek en algehele procedure is de expertise van de heer Hradil. ‘’ We benadrukken techniek en hoogwaardige verwerking. Onze kleding is alleen gemaakt van gecertificeerde materialen en ze voldoen allemaal aan de hoogste Europese kwaliteitsparameters '', zegt Tomas Hradil.

Interessant genoeg worden alle LIPOELASTIC®-kledingstukken met de hand gemaakt door ervaren naaisters.

3. TESTEN EN MAATBEPALING

‘’ Ontwerp- en verwerkingstechniek is daar het moeilijkste van. Het is belangrijk om veel stukken te naaien en te testen die vervolgens worden geëvalueerd door de afdeling Onderzoek en Ontwikkeling ', legt de heer Hradil uit.

LIPOELASTIC®-kledingstukken worden grondig getest. De ervaring van mevrouw Hradilova met het testen van nieuwe producten is het belangrijkst. Ze probeert de bh zelf te dragen en let dus op elk detail. Voor het winnende model is de volgende stap het maken van een maattabel op basis waarvan de productieafdeling de machines voor het dimensioneren van kopjes kan instellen. Deze bekers zijn naadloos, door hitte gevormd en verzekeren het beste comfort voor klanten.

4. PRODUCTIE

Na maanden van ontwikkeling en testen begint de productie met het snijden van stof. ‘’ We doen altijd ons best om onze stof effectief te knippen om het afval te minimaliseren ”, merkt de heer Hradil op.

Wist je dat elke bh door de handen van 9 verschillende werknemers word bewerkt, voordat de bh gereed is?

5. EINDCONTROLE

Een van de laatste fasen van het productieproces van compressiebeha's is een eindcontrole. ‘’ Alle LIPOELASTIC®-producten worden één voor één gecontroleerd voordat ze worden verpakt. Dat betekent dat elk postoperatief kledingstuk door de handen van zorgvuldige medewerkers gaat voor een strikte check-out, '' legt Tomas Hradil het definitieve controleproces uit.

6. MARKETING EN VERPAKKING

Een belangrijk onderdeel is het ontwerp van de verpakkingen en de algemene marketingstrategie.

“Ons marketingteam is van mening dat de uiteindelijke verpakking het kledingstuk zelf moet weerspiegelen. De premium verpakking van PI belooft een luxe en elegant product dat compressie en comfort biedt '', voegt mevrouw Hradilova toe, die het marketingteam leidt.

7. VOORBEREIDING VAN DE MARKETINGCAMPAGNE

Om er zeker van te zijn dat eindklanten op de hoogte zijn van nieuw gelanceerde producten, is een goed ontworpen marketingcampagne nodig.

‘’ Mijn mening is dat marketing eigenlijk een cruciale rol speelt in het proces van het op de markt brengen van een nieuw product, ’legt mevrouw Hradilova uit.

Vond u dit artikel interessant en wilt u het eindresultaat van het gehele hierboven beschreven proces zien?
Kijk naar PI premium - nieuw item uit het LIPOELASTIC®-assortiment - de eerste sexy beha voor vrouwen na een borstingreep.